Diş Sıkma Tedavisi; Stres, yorgunluk, psikolojik nedenler ve çevresel faktörlere bağlı olarak zaman zaman kadın ve erkeklerde diş sıkma problemi görülebilir. Diş sıkma, bir sağlık sorunudur ve mutlaka tedavi edilmesi gerekir. Aksi halde dişlerde deformasyona, çene-baş ve boyun ağrılarına, alt çenede çeşitli deformasyonlara neden olabilmektedir. Kişiye özel, doğru bir tedavi protokolü ile diş sıkma problemi rahatlıkla geride bırakılabilmektedir.

Bruksizm nedir?

Bruksizim, diş sıkma probleminin literatürdeki adıdır. Son dönemde bruksizm teriminin kullanımını yaygınlaşmış olsa da halk arasında bu sorundan daha çok diş sıkma problemi olarak bahsedilir.

Diş sıkma tedavisi nedir?

Diş sıkma tedavisi, bruksizm probleminin çözümünde kullanılan tedaviler bütünüdür. Diş sıkma probleminde 2 tedavi yöntemi kullanılmaktadır. Bunlardan biri gece plağı dediğimiz kişinin dişlerinin ölçüsü alınarak yapılan özel bir plağın her gece yatmadan önce dişlerin üzerine bir kaplama gibi oturtularak kişinin diş sıkmasını dolayısıyla masseter kasına baskı yapmasını engellemeyi amaçlar.

Bir diğer tedavi yöntemi ise botoks uygulamasıdır. Çoğu zaman mimik kırışıklıklarının tedavisinde kullanılmaya alışkın olunan botoks uygulaması, diş sıkma probleminin de etkin çözümlerinden biridir.

Kişi dişlerini sıktıkça alt çene hattında bulunan masseter kası, daha çok çalışmaya ve giderek sertleşip büyümeye başlar. Bu kasa yapılacak bir botoks uygulamasıyla masseter kası paralize edilip rahatlatılır. Böylelikle kişinin diş sıkmasının önüne geçilir.

Her iki tedavinin de kendi içerisinde artıları ve eksileri bulunmaktadır.

Diş sıkma tedavisine neden ihtiyaç duyulur?

Aşırı diş sıkma problemi sadece anlık olarak kişinin kasılmasına yol açmaz. Aynı zamanda çene hattında bulunan masseter kasının büyüyüp genişlemesine neden olarak yüz hattının bozulmasına yol açar. Dahası baş, boyun ve çene ağrılarına neden olur.

Diş sıkmanın hastalarda neden olduğu bir diğer problem ise ağız ve çene sağlığını olumsuz etkilemesidir. Diş sıkma problemi olan hastalarda zamanla diş aşınmaları ve aşınmalara bağlı olarak çeşitli diş eti problemlerine rastalanabilmektedir. Bu sağlık problemlerini yaşamamak veya geride bırakmak için diş sıkma tedavisine sıklıkla ihtiyaç duyulmaktadır.

Diş sıkma tedavisi kalıcı mıdır?

Diş sıkma tedavisi masseter kasına botoks enjekte edilerek kasın, aşırı kasılmasını engellemek amacıyla yapılır. Tedavide etken madde botulinum toksin olduğu için diğer pek çok botoks uygulaması gibi diş sıkma tedavisi için yapılan botoks uygulamasının da kalıcılığı sınırlıdır. Ortalama 4 ila 6 ay kalıcılığı olan botoks uygulaması, bu süre sonrasında eğer etkinin devam etmesi isteniyorsa yenilenmesi gerekmektedir.

Diş sıkma tedavisi ağrılı mıdır?

Diş sıkma tedavisi ağırlık olarak botoks enjeksiyonu ile yapılmakla birlikte neredeyse ağrısız ve acısız diyebileceğimiz oldukça konforlu bir uygulamadır. Yaklaşık 10 dakikada tamamlanan botoks ile diş sıkma tedavisinde çoğu zaman anestetik krem kullanımına gerek kalmamaktadır.

Diş sıkma tedavisi hakkında bilmeniz gerekenler

Botoks ile yapılan diş sıkma tedavisinin mutlaka yüz anatomisine hakim bir doktor tarafından yapılması gerekir.

Botoks ile yapılan diş sıkma tedavisinin kalıcılığı ortalama 4 ila 6 ay arasında değişiklik göstermekle birlikte işlem düzenli olarak tekrarlandığında sürenin bir miktar daha uzadığı bilinmektedir.

Diş sıkma tedavisi aynı gün içerisinde başka dolgu ve botoks uygulamalarıyla kombine şekilde rahatlıkla yapılabilir.

Terleme Botoksu; Terleme vücudumuzun temel ihtiyaçlarından biri olmakla birlikte aşırı terleme, sosy..

Yanak Dolgusu; Cildimiz yaş aldıkça kollajen üretimini azaltır ve akabinde elastikiyetinde kayıplar ..

Üst Göz Kapağı Dolgusu; Yüzümüz yukarıdan aşağıya doğru yaşlanan bir yapıya sahiptir. Yaş almaya bağ..

Şakak Dolgusu ; Yüzümüzün yukarıdan aşağıya doğru yaşlanması, yaşlılığın getirdiği deformasyonların ..