Yaş almaya bağlı olarak cildimiz, saçlarımız ve vücudumuzdaki birçok yer deforme olmaya başlar. Yaş almak her ne kadar beraberinde eşsiz tecrübeler getirse de maalesef söz konusu vücudumuz olunca birçok olumsuzluğu da yanına katıp getirir. Kolajen üretiminin azalmasıyla deformasyonlara ve yıpranmalara açık hale gelen cildimizi belirli aralıklarla destekleyip ihtiyaç duyduğu bakımı ona vermek kuşkusuz ki güzel yaş alma yolunda ilk yapmamız gereken işlemdir.

PRP Tedavisi nedir?

Platelet rich plasma veya halk arasında bilinen adıyla PRP tedavisi, temel olarak kişinin kendi kanıyla kendisini tedavi etmesidir. PRP tedavisinde amaç, ilgili hastadan alınan kanın plazma yönünden zenginleştirerek yine hastaya enjekte edilmesi ve böylelikle etkin bir tedavi yöntemi gerçekleştirilmesini sağlar.

PRP Tedavisine ne zaman ihtiyaç duyulur?

PRP tedavisi günümüzde gerek medikal gerekse estetik alanlarında sıklıkla başvurulan bir uygulamadır. Saç dökülmesinden cilt gençleştirmeye hatta akut ağrılardan çeşitli yaralanmalara kadar birçok alanda kullanılan PRP tedavisine medikal ve estetik ihtiyaçlar doğrultusunda her zaman ihtiyaç duyulabilmektedir. Bunun nedeni PRP tedavisinin ağrısız, acısız ve kişinin kendi kanı kullanıldığı için yan etkisiz bir tedavi protokolü olmasının önemi büyüktür.

PRP Tedavisi nasıl yapılır?

PRP tedavisi, klinik ortamda yapılabilen etkin ağrısız ve acısız bir tedavi protokolüdür. PRP tedavisinde ilk etapta hastadan belirli bir oranda kan alınır. Ardından alınan kan özel bir işlemden geçirilerek yine aynı gün plazma yönünden zenginleştirilir böylelikle etkisi artırılır. Akabinde, plazma yönünden zenginleştirilen kan yine hastaya enjekte edilerek tedavi tamamlanır. Enjeksiyon lokal bir etki yaratmaktadır. Örneğin eğer PRP tedavisine hem cilt hem saç için ihtiyaç duyuyorsanız cildinizde ilgili yere ve saçlarınıza ayrı ayrı enjeksiyon işlemi gerekir. Bir alana yapılan işlem başka bir alanı etkilemez. Bununla birlikte PRP tedavileri ortalama 25 ila 40 dakika arasında değişiklik göstermektedir. Seans sayılarının hastanın ihtiyaçlarına göre belirlendiği PRP tedavisinde, seans süreleri işlem yapılan alanın genişliğine göre değişiklik göstermektedir.

PRP Tedavisinin etken maddesi nedir?

PRP tedavisinde plazma yönünden zenginleştirilmiş kişinin kendi kanı kullanılır. Etkin bir tedavi yöntemi olan ve kişinin kendi kanı kullandığı için bir yan etkisi bulunmayan PRP tedavisinde plazma zenginleştirme klinik ortamda etkin ve güvenilir şekilde yapılır akabinde de plazma yönünden zenginleştirilmiş kan hastaya enjekte edilir.

PRP Tedavisi kalıcı mıdır?

PRP tedavisi, ömürlük bir tedavi değildir. PRP tedavisinin etkilerinin devam etmesi isteniyorsa ilgili tedavi protokolü kapsamında seans sayıları ve seans aralıkları belirlenmektedir. Örneğin PRP tedavisine saç dökülmesi için başvuruluyorsa seans sayıları ve aralıklarıyla cilt yenileme için ihtiyaç duyulan seans sayıları ve aralıkları aynı olmamaktadır. PRP tedavisi kalıcı olmamakla birlikte düzenli şekilde yaptırıldığında etkileri uzun solukludur.

PRP Tedavisi hakkında bilmeniz gerekenler

• PRP tedavisi ağrısız ve acısız bir uygulamadır.
  • İşlem sonrası hastalar rahatlıkla sosyal yaşamlarına ve günlük rutinlerine geri dönebilirler.
  • Hemen hemen 18 yaşını doldurmuş her kadın ve erkek PRP tedavisi için uygun bir adaydır.
  • PRP tedavisinde kişinin kendi kanı kullanıldığı için tedavinin olası, ağır bir yan etkisi bulunmamaktadır.
  • PRP tedavisi; yüz bölgesi, dekolte bölgesi, el üstü gibi birçok alana estetik nedenlerle uygulandığı gibi kronik, akut ağrıların tedavisinde medikal nedenlerle de uygulanabilmektedir.
  • PRP tedavileri seanslar halinde yapılır ve seans sayıları hastaların ihtiyaçlarına göre değişiklik göstermektedir.
  • PRP tedavisi birçok başka tedavi ile kombine olarak yapılabilmektedir.
  • PRP tedavileri işlem yapılan alanın genişliğine göre değişmekle birlikte ortalama 25 ila 40 dakika arasında değişiklik göstermektedir.