Gözenek Sıkılaştırma, Cildin nefes almasını sağlayan hücreler olan gözenekler, cildimizin kalitesini ve elastikiyetini korumasına, güzel yaş almasına katkı sağlar. Gözenekler, şehrin kirli havası, makyaj artıkları, cildin sebum dengesinin bozulması gibi birçok nedene bağlı olarak tıkanabilir. Etkin cilt temizleme uygulamalarıyla gözenekler temizlense de bu tıkanmalara bağlı olarak zamanla genişledikleri için çok kısa aralıklarla kirle dolarlar. Bu nedenle gözeneklerin sıkılaştırılması gerekir. Aksi halde ciltte delikli bir görünüm oluşur bu da dışarıdan bakıldığında estetikten oldukça uzak bir görünüme neden olur.

Gözenek sıkılaştırma nedir?

Gözenek sıkılaştırma; kir, sebum ve çevresel pek çok faktöre bağlı olarak gözeneklerin tıkanıp yaş almanın da etkisiyle genişlemeye başlamasının akabinde uygulanan bir işlemdir. Gözenek sıkılaştırmada amaç; cilt gözeneklerinin kısa sürede tıkanmasını engellemek ve ciltteki adeta delikli gibi görünen yüzeyi minimalize ederek sağlıklı bir görünüm ortaya çıkarmaktır.

Gözenek sıkılaştırma için hangi uygulamalar kullanılır?

Cilt sıkılaştırma için birden fazla uygulama kullanılmaktadır. Cilt yüzeyinin soyularak taze cilde ulaşılan kimyasal peeling ve dermapen gözenek sıkılaştırmada kullanılan uygulamalardandır. Bunun yanı sıra Radyofrekans, BBL Forever Young Skin Tyte 2, Vivace Altın İğne, Morpheus 8, Fraxel Dual, Thulium Glass, Pearl, Pearl Fraksiyonel gibi cihazların yanı sıra düzenli yaptırılan profesyonel cilt bakımı Hydrafacial ile de gözenekler sıkılaştırılabilmektedir.

Yukarıda saydığımız tedavilerden hangisinin kullanılacağına; hastanın cilt durumuna, yaşına, maruz kaldığı deformasyona göre karar verilmektedir.

Gözenek sıkılaştırma etkisini ne zaman gösterir?

Gözenek sıkılaştırma uygulamaları, güvenilir ve konforlu uygulamalardır. Seanslar halinde yapılan uygulamalarda ilk seanstan itibaren etkiler görülmeye başlanmakla birlikte çoğu zaman 2-4 seanslık uygulamalar sonrasında nihai etkilere ulaşılır. Bununla birlikte etki süresi, gözenek sıkılaştırmada kullanılacak uygulamaya göre değişiklik göstermektedir.

Eğer gözenek sıkılaştırma tedavisi olarak ciltte kontrollü hasar yaratılan uygulamalardan biri tercih edilirse o zaman nihai sonuçları görmek 4-6 haftalık bir süreyi kapsayabilmektedir. Bu süre, cilt hücrelerinin kendini yenileme süresidir.

Gözenek sıkılaştırma kalıcı mıdır?

Cilt, yaşayan bir dokudur. Dolayısıyla yapılan her müdahaleden belirli bir süre sonra, cilt yaş almaya devam ettikçe veya çevresel faktörlere maruz kalmaya devam ettikçe uygulamanın yenilenmesi gerekmektedir. Gözenek sıkılaştırma tedavisi de bu şekildedir. Cilt; şehir kirine, makyaja, çevresel faktörlere maruz kaldıkça gözenekleri deforme olacak ve yaşamsal alışkanlıklarınıza bağlı olarak belirli bir süre sonrasında yeniden müdahaleye ihtiyaç duyulacaktır.

Gözenek sıkılaştırma için kimler uygun adaydır?

Cilt gözenekleri geniş, düzenli cilt bakımı yaptırsa dahi cildindeki delikli görünümden kurtulamayan, tek renk pürüzsüz bir cilt arzulayan 18 yaşının üzerindeki her kadın ve erkek gözenek sıkılaştırma tedavileri için uygundur. 18 yaş sınırının nedeni, bu yaşa kadarki dönemde cildin tazeliğini büyük oranda koruması ve bu yaşa kadarki cilt deformasyonlarının büyük bir bölümünün ergenlik dönemi tamamlanırken geçmesidir.

Gözenek sıkılaştırma uygulaması hakkında bilmeniz gerekenler

• Gözenek sıkılaştırma tedavileri güvenilir ve konforlu uygulamalardır.
  • Gözenek sıkılaştırma tedavileri neredeyse ağrısız ve acısız diyebileceğimiz işlemlerdir. Morpheus 8 gibi mikro iğneli işlemlerde uygulama öncesi işlem alanına anestetik kremler uygulanacağı için hastalarımız sadece hafif bir rahatsızlık hissi hissederler.
  • Gözenek sıkılaştırma uygulamaları klinik ortamda yapılan ve kimyasal peeling harici, sosyal hayatı kesintiye uğratmayan uygulamalardır.
  • Kullanılan uygulamalara göre değişmekle birlikte (örneğin Dermapen veya Morpheus 8) işlemden sonra uygulama alanında hafif kızarıklık ve ciltte hassasiyet görülebilir ancak bu kızarıklık ve hassasiyet uygulamayı takriben birkaç saat içerisinde kendiliğinden geçmektedir.
  • Gözenek sıkılaştırma tedavileri pek çok ameliyatsız estetik işlemle kombine olarak yapılabilmektedir.

Ergenlik döneminde pek çok kadın ve erkekte akne veya bir diğer adıyla sivilce problemi ortaya çıkma..

Saç Güçlendirme; Deniz ve havuz suyu, yanlış kullanılan saç bakım ürünleri, kuruluk, cansızlık, besl..

Rozasea nedir? Rozasea veya kırmızı yüz, kılcal damar genişlemesi sonucu ortaya çıkan bir cilt prob..

Leke Tedavisi; Hem kadın hem de erkeklerde yaygın olarak karşılaştığımız cilt problemlerinden biri o..