Nazolabial Dolgu; Cilt altı dokular yüzümüzde yaşlanmanın belirtilerinin ortaya çıkmasına neden olan etkenlerin başında gelir. Yaş almaya bağlı olarak cilt altı dokularımız yukarıdan aşağıya doğru erimeye ve deforme olmaya başlar. Yüzümüzün şeklini, ifademizi değiştiren bu duruma müdahale edilmez, eriyen veya deforme olan cilt altı dokuların yeri yeniden doldurulmazsa cildimiz kırışarak gevşeyip sarkmaya başlar ve bu durum da bizi olduğumuzdan çok daha yorgun ve yaşlı gösterir.

Nazolabial dolgu nedir?

Yaş almaya bağlı olarak burun kanatlarından dudak kenarlarına doğru bir oluk görünümü oluşur. Cilt altı dokuların erimesiyle oluk oluşan bu bölgeye nazolabial ya da nasolabial denir. Bizi çok daha yaşlı ve çökmüş gösteren bu oluk görünümü ortadan kaldırmak için yapılan dolgu uygulamasına nazolabial dolgu uygulaması denir.

Nazolabial dolguya neden ihtiyaç duyulur?

Dolgu uygulamaları bir hacimlendirme işlemidir. Yüzümüzde zamanla oluşan çöküntüleri, cilt altını doldurarak yükseltmek ve yüzü hacmilendirerek daha genç ve canlı bir görünüme kavuşmak için yapılır. Dolgu uygulamaları, yaşımız ilerledikçe erimeye ve deforme olmaya başlayan cilt altı dokuları adeta taklit ederek cilt altını doldurur böylelikle ciltte çöküntü olmasını engeller. Nazolabial bölgede de yaşlanmanın getirisiyle cilt altı boşaldığı için nazolabial dolgu uygulamasına ihtiyaç duyulur. Böylelikle yüzümüz kırışık ve çökük görünümden arınmış olur.

Nazolabial dolgu için yaş sınırı var mıdır?

Dolgu uygulamalarında yaş sınırı 18 olmakla birlikte nazolabial dolgu, dudak dolgusu gibi işlemlerden farklı olarak yaşlanmanın getirisiyle ortaya çıkan deformasyonu düzeltmek için yapılır. Dolayısıyla her ne kadar 18 yaş sınırı olsa da çoğu kadın ve erkek 30’lu yaşların öncesinde halihazırda nazolabial dolgu uygulamasına ihtiyaç duymamaktadır. Bu yaşlardan itibaren ciltte kollajen üretimi azaldığı ve cilt deforme olmaya açık hale geldiği için nazolabial dolguya ihtiyaç duyulur.

Nazolabial dolgunun etken maddesi nedir?

Nazolabial dolgu uygulaması hyaluronik asit bazlı dermal dolgularla yapılan bir işlemdir. Nazolabial dolguda bulunan hyaluronik asit halihazırda cildimizde de bulunmakla birlikte nazolabial dolgu sadece cilt altı dokuların yerine ikame etmez aynı zamanda içinde bulunan hyaluronik asit sayesinde cildin güzel yaş almasına da katkı sağlar.

Nazolabial dolgu acılı bir uygulama mıdır?

Nazolabial dolgu uygulaması oldukça konforlu, neredeyse ağrısız ve acısız bir uygulamadır. Anestetik kremler yardımıyla yapılan nazolabial dolgu uygulaması ortalama 10 dakika sürer ve bu süre içerisinde işlem alanı topikal kremlerle uyuşturulduğu için ağrı ve acı minimaldir. Hastalar sadece işlem esnasında hafif bir rahatsızlık hissederler.

Nazolabial dolgu hangi uygulamalarla kombine olarak yapılabilir?

Nazolabial dolgu uygulaması yüz gençleştirme işlemlerinde sıklıkla başvurulan uygulamalardan biridir. Hyaluronik asit bazlı dolgularla yapılan nazolabial dolgu uygulaması herhangi bir iyileşme süreci gerektirmemesi nedeniyle oldukça konforlu olmakla birlikte pek çok dolgu ve botoks uygulamasıyla kombine şekilde yapılabilir, dahan genç bir görünüm arzulayan hastalar için kombine bir prosedür uygulanarak bütünsel yaklaşımla hastalara daha genç, yeni bir görünüm kazandırabilir.

Nazolabial dolgu kalıcı mıdır?

Nazolabial dolgu uygulaması kalıcı bir işlem değildir. Diğer dolgu uygulamalarında olduğu gibi işlemin belirli aralıklarla yenilenmesi gerekir. Nazolabial dolgunun kalıcılığı hastadan hastaya değişebilmekle birlikte -ki yaşamsal alışkanlıklar burada önemli bir rol oynar- ortalama 12 aydır. Etkinin devam etmesi isteniyorsa bu süre sonrasında işlem mutlaka tekrarlanmalıdır. Bununla birlikte düzenli olarak yaptırılan dolgu uygulamalarında kalıcılığın bir miktar daha arttığı bilinmektedir.

Terleme Botoksu; Terleme vücudumuzun temel ihtiyaçlarından biri olmakla birlikte aşırı terleme, sosy..

Yanak Dolgusu; Cildimiz yaş aldıkça kollajen üretimini azaltır ve akabinde elastikiyetinde kayıplar ..

Üst Göz Kapağı Dolgusu; Yüzümüz yukarıdan aşağıya doğru yaşlanan bir yapıya sahiptir. Yaş almaya bağ..

Şakak Dolgusu ; Yüzümüzün yukarıdan aşağıya doğru yaşlanması, yaşlılığın getirdiği deformasyonların ..