Kol Estetiği; Aşırı kilo değişimleri, genetik faktörler, yaşamsal alışkanlıklar ve yaş almaya bağlı olarak üst kol bölgesinde yağlanmalar ve cilt gevşekliğine bağlı olarak cilt sarkmaları görülebilmektedir. Estetik açıdan olumsuz bir görüntü yaratan üst kol bölgesindeki bu deformasyonlar, doğru hasta seçimi ve etkin planlama ile yapılan bir kol estetiği ameliyatı ile kolaylıkla geride bırakılabilmektedir.

Kol estetiği ameliyatı nedir?

Kol estetiği veya kol estetik ameliyatı üst kolda meydana gelen deformasyonları gidermeye yönelik yapılan bir ameliyattır. Genel anestezi altında yapılan kol estetiği ile üst kol bölgesinde biriken yağlara müdahale edilebilir ve cilt sarkmaları toparlanarak kollarda daha gergin bir görünüm elde edilebilmektedir.

Kol estetiği ameliyatına neden ihtiyaç duyulur?

Kol estetiğine birçok neden bağlı olarak ihtiyaç duyulabilmekle birlikte kol estetiğine en yaygın başvuru nedeni yaş almaya ve kilo değişimlerine bağlı olarak üst kol derisinin deforme olması ve akabinde sarkmaya başlamasıdır. Bu sarkma kişiler için öyle rahatsız edici bir boyuttadır ki çoğu zaman bu üst kollarda cilt sarkmasından muzdarip olanlar istedikleri kıyafetleri seçemezler hatta sevdiklerine el sallarken dahi çekingen davranırlar. Estetik görünümden uzak bir görüntü sergileyen üst kol bölgesindeki yağlanmalar ve cilt sarkıkları için kol estetiğine ihtiyaç duyulmaktadır.

Kol estetiği ameliyatı için doğru zaman nedir?

Kol estetiği operasyonları yaz kış yapılan güvenilir ve konforlu uygulamalardır. Bununla birlikte özellikle operasyonu takriben ilk birkaç gün kolların hareketi kısıtlı olacağı için kol estetiği ameliyatını uzun tatil dönemlerinde yaptırmak sosyal hayatınız ve iş hayatınızın akışını minimum düzeyde etkileyecektir.

Kol estetiği ameliyatında hangi yöntemler kullanılır?

Kol estetiği ameliyatı güvenilir ve konforlu bir ameliyat olmakla birlikte tecrübe gerektiren bir operasyondur. Genel anestezi altında yapılan kol estetiği ameliyatı iki boyutlu olarak gerçekleştirilir. Hem enine doğru hem de boyuna yönlü kesi uygulanır. Bunun nedeni kol derisinde sarkmanın iki yönlü olarak meydana gelmesidir. Enine yapılan kesiler koltuk altına uygulanır. Boyuna olan kesiler ise üst kolun iç kısmına uygulanır. Sarkmaya neden olan doku ve fazla deri çıkarılarak gergin bir üst kol görünümü elde edilir.

Genel anestezinin yanı sıra eğer dar kapsamlı bir müdahale söz konusuysa kol estetiği lokal anestezi altında da yapılabilmektedir. Lokal anestezi ile yapılan ameliyatlarda hastalar aynı gün taburcu olabilirken genel anestezi altında yapılan kol estetiği operasyonunda hastaların 1 gün hastanede kalması gerekmektedir. Kol estetiği ameliyatında sadece sarkan fazla deri alınmaz, üst koldaki deformasyon kapsamında ihtiyaç halinde Vaser Liposuction uygulaması ile yağlanma da giderilmektedir.

Kol estetiği ameliyatı için hazırlık süreci nasıl olmalıdır?

Kol estetiği genel veya hastanın durumuna göre lokal anestezi altında yapılan bir operasyondur. Uygulama öncesi konsültasyon muayenesi esnasında hastaların bizlerle tıbbi geçmişini eksiksiz olarak paylaşması gerekmektedir. Böylelikle hastanın anestezi almaya engel bir sağlık sorunu olup olmadığına karar verilir. Bunun dışında eğer hastalar kan sulandırıcı ilaçlar kullanıyorlarsa ameliyattan 10 gün önce bu ilaçları kullanmayı bırakmaları gerekmektedir. Ancak unutulmamalıdır ki bu tür ilaçlar, kontrolsüz şekilde bırakıldığında başka sağlık problemlerine neden olabilmektedir. Dolayısıyla kan sulandırıcı ilaçlar bırakılırken mutlaka bu ilaçları reçete eden doktorun kontrolünde bırakılmalıdırlar.

Kol estetiği ameliyatına hazırlanırken dikkat edilmesi gereken bir diğer unsur da sigara kullanımıdır. Sigaranın içinde bulunan nikotinin hücre yenilenmesini yavaşlattığı bilinmektedir. Bu nedenle operasyondan yaklaşık 7 ila 10 gün öncesinde sigara kullanımına ara verilmesi önem teşkil eder.

Kol estetiği ameliyatı için iyileşme süreci

Ameliyattan sonra hem kanama riskini azaltmak hem de deri altında sıvı birikmesini engellemek amacıyla operasyon yapılan bölgeye drenler yerleştirilebilir. Bu drenler, aksi bir durum oluşmadıkça ameliyattan yaklaşık 3 saat sonrasında çıkarılır. Operasyon sonrasında kollarda hafif ağrı beklenen bir durumdur. Bununla birlikte bu ağrılar, ağrı kesicilerle kontrol altına alınabilmektedirler. Ameliyatın gerçekleştirildiği gün ve bir sonraki gün kolların yukarıda tutulması önemlidir. Ek olarak, şişme ve ödem riskini azaltmak için baskılı bandaj uygulaması yapılmaktadır. Elastik bir bandaj sarılarak kolun şeklinin korunması sağlanır. Birkaç gün sonrasında bandaj çıkarılabilir. Hastanın birkaç gün sonrasında günlük yaşantısına dönmesi mümkündür. Ancak kollarını ilk 2 hafta çok kullanmaması ve kol kaslarını zorlamaması gereklidir.

Kol estetiği sonrası iz kalır mı?

Günümüzde pek çok estetik operasyondan sonra ameliyat izi kalmaktadır. Bu nedenle izsiz ameliyattan ziyade izi en iyi şekilde gizleyebilmek önemlidir. Birçok estetik operasyonda kesi yerleri iyi bir şekilde gizlenebilmekle birlikte kol estetiğinde izleri bir kıvrımın ya da başka bir vücut aksının ardına saklamak pek mümkün değildir. Bu yönüyle ameliyatı yapacak cerrahın uzmanlığı ve tecrübesi söz konusu kol estetiği olunca çok daha önem kazanmaktadır çünkü yapılacak kesinin ve akabinde dikişin en iyi şekilde olması gerekmektedir. Kol estetiğinde ameliyat izi görünmekle birlikte operasyon sonrası ilk haftalarda kırmızı renkte olan iz, operasyonu takriben 1. yılın sonunda soluk, cilt tonuna yakın bir renk alarak neredeyse yarı görünür bir hal almaktadır.

Mini karın germe ameliyatı nedir? Mini karın germe ameliyatı, tam karın germe ameliyatının daha sad..

Yağ Enjeksiyonu; Genç ve dinamik bir görünüme sahip olmamızın etkeni sadece gergin bir cilt değildir..

Vaser Liposuction; Düzenli spor ve diyet vücudumuzu belirli bir oranda biçime, şekle soksa da direnç..

Kol Estetiği; Aşırı kilo değişimleri, genetik faktörler, yaşamsal alışkanlıklar ve yaş almaya bağlı ..