Leke Tedavisi; Hem kadın hem de erkeklerde yaygın olarak karşılaştığımız cilt problemlerinden biri olan leke problemleri, kişide estetik kaygılara neden olmakta ve kişinin kendini beğenmemesine, öz güven düşüklüğü yaşamasına yol açmaktadır. Bununla birlikte pratik hayatta lekeleri kapatmak için uygulanan yoğun makyaj nedeniyle ileriki dönemde cildin güzel yaş almasına engel olunmakta ve aşırı makyaj nedeniyle ciltte başka sorunlara yol açılmaktadır. Günümüz etkin medikal teknolojileri sayesinde klinik ortamda yapılan leke tedavileri ile artık cilt lekeleri güvenilir ve konforlu bir şekilde geride bırakılabilmektedir.

Leke nedir?

Cildimizde bulunan melanosit hücrelerinin fazla üretimi veya düzensizliğine bağlı olarak oluşan cilt tonuna göre daha koyu bir görünümü olan deformasyonlara leke denir. Melanosit hücrelerinin salgıladığı melanin pigmentinin aşırı üretimine bağlı olarak oluşan cilt lekeleri, bir sağlık probleminden ziyade çoğu zaman estetik bir problemdir.

Leke tedavisi nedir?

Leke tedavisi, klinik ortamda yapılan ve ciltte aşırı salgılanan melanin pigmentlerinin oluşturduğu cilt lekelerini gidermek için uygulanan tedaviler protokolüdür. Leke tedavisi tüm cilt tipleri için uygun tedavi protokolleri barındırır. Cilt tipiniz ve maruz kalınan leke şiddetine göre kişiye özel leke tedavisi planlaması yapılmaktadır.

Leke tedavisinde hangi uygulamalar kullanılır?

Leke tedavisi günümüzde PRP, mezoterapi, özel serumlar gibi enjeksiyon içerikli tedavi protokolleri ile yapılabildiği gibi Fraxel Dual, Thulium Lazer, Vivace Altın İğne, Morpheus 8, IPL Lime Light gibi enerji bazlı medikal cihazlarla da yapılabilmekte hatta Hydrafacial gibi profesyonel cilt bakımları ile de yüzde daha aydınlık bir görünüm sağlanabilmektedir.

Leke tedavisine neden ihtiyaç duyulur?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi leke tedavisi sağlık probleminden ziyade bir estetik problemdir. Kişinin aynaya baktığında kendini beğenmemesine neden olan lekeler, birçok kadın ve erkek için güzel/yakışıklı görünmelerine ket vuran unsurlar olarak kabul edilir. Bu nedenle leke tedavilerine başvurularak daha iyi, pürüzsüz bir görünüm arzulanır.

Leke tedavisinde doğru zaman ne zamandır?

Leke tedavileri için en doğru zaman Ekim – Nisan arasındaki zaman dilimidir. Güneşli günlerin yılın diğer aylarına oranla daha az olduğu bu günler, leke tedavileri için ideal zamanlardır. Bunun nedeni, hangi yöntem tercih edilirse edilsin leke tedavisi sonrasında cildin kendini yenileme ihtiyacıdır. Bu yenileme döneminde cildin güneş ışığının zararlı etkilerine maruz kalmaması önemlidir. Bu nedenle söz konusu leke tedavileri olduğunda sonbahar ve kış ayları tercih edilmektedir.

Leke tedavisi ağrılı bir tedavi midir?

Leke tedavileri ister enjeksiyon yöntemleri ile yapılsın ister enerji bazlı cihazlarla yapılsın farketmeksizin ağrısız ve acısız yöntemlerdir. Seçilen uygulamaya kapsamında hastalara işlem öncesi anestetik kremlerin de uygulandığı leke tedavileri, ağrısız olmalarının yanı sıra sosyal hayatı kesintiye de uğratmamaktadırlar. Bununla birlikte leke tedavisi sonrası işlem yapılan alanda bazı uygulamalarda hafif kızarıklıklar ve ciltte hassasiyet görülebilmektedir ki bu kızarıklık ve hassasiyet işlemi takriben birkaç saat içerisinde kendiliğinden geçmektedir.

Kimler leke tedavisi için uygun adaydır?

18 yaş üstü, cildinde pigmentasyon bozukluğu bulunan, hamilelik, yaşlılık ve güneş ışınlarına maruz kalma nedeniyle cildinde lekelerle savaşmak zorunda kalan her kadın ve erkek leke tedavisi için uygun birer adaydır.

Leke tedavisi hakkında bilmeniz gerekenler

• Leke tedavileri klinik ortamda yapılan oldukça konforlu ve güvenilir uygulamalardır.

• Leke tedavileri seanslar halinde yapılan tedavi protokolleri içerir. Kaç seans yapılacağı ve seanslar arasındaki süre, hastadan hastaya değişiklik göstermektedir.

• Leke tedavileri için uygun zaman sonbahar ve kış aylarıdır. Güneşli günlerin fazlalığı nedeniyle yaz aylarında leke tedavisi yapılmaz.

• Leke tedavileri, tekil uygulamalar olabilmekle birlikte birden fazla uygulamanın kombine edilmesi şeklinde de yapılabilir.

• Leke tedavileri sosyal hayatı kesintiye uğratmayan, işlem sonrasında hastaların rahatlıkla sosyal yaşama dönüp günlük rutinlerine devam edebildikleri işlemlerdir.

• Leke tedavilerinin akabinde hastaların güneşe çıktıklarında mutlaka güneş koruyucu krem kullanmaları gerekmektedir.

Ergenlik döneminde pek çok kadın ve erkekte akne veya bir diğer adıyla sivilce problemi ortaya çıkma..

Saç Güçlendirme; Deniz ve havuz suyu, yanlış kullanılan saç bakım ürünleri, kuruluk, cansızlık, besl..

Rozasea nedir? Rozasea veya kırmızı yüz, kılcal damar genişlemesi sonucu ortaya çıkan bir cilt prob..

Leke Tedavisi; Hem kadın hem de erkeklerde yaygın olarak karşılaştığımız cilt problemlerinden biri o..