Selülit Tedavisi; Erkeklerde de görülmesine rağmen söz konusu selülit problemi olunca birçoğumuzun aklına ilk önce kadınlar gelir. Anatomik yapıları gereği kadınların selülit problemine daha yatkın olduğu bilinmektedir. Birçok sebebe bağlı olarak oluşabilen selülit problemi, sadece kilolu insanlarda değil zayıf kişilerde de görülebilmektedir. Vücudun fit ve zinde görünümünün yanı sıra estetik görünümünü de etkileyen selülit problemini doğru hasta seçimi ve kişiye özel etkin tedavi protokolü ile geride bırakmak mümkündür.

Selülit nedir?

Hem kadınlarda hem de erkeklerde olabilmesine rağmen yağ, kas ve bağ dokuların vücuttaki dağılım farkı nedeniyle kadınlarda hemen hemen %80 daha fazla karşılaştığımız selülit probleminin etkin ve güvenilir tedavisi bulunmaktadır. Bir dolaşım bozukluğu olan selülit problemi, yağ hücrelerinin derinin tabakalarının arasına çıkmasından kaynaklanan yumru ve çukur oluşumunu ifade eder. Portakal görünümü olarak da adlandırılan selülit probleminin tedavisinde kullanılacak uygulamalara konsültasyon muayenesi esnasında karar verilir.

Selülit neden oluşur?

Selülit tedavisi birden fazla nedene bağlı olarak oluşabilir. Bir dolaşım bozukluğu olan selülit problemi, cilt katmanlarından dermiş ve epidermisin alt katmanlarında aşırı yağ hücresi birikmesi ve bu birikimin akabinde çukurlu görünüm oluşturmasıdır. Pek çok nedene bağlı olarak oluşabilen selülit görünümünde; östrojen, insülin, noradrenalin, tiroid hormonları ile prolaktinin de etkin rol oynadığı düşünülmektedir. Bir diğer faktör ise östrojen seviyesi düştükçe selülit görünümünün yağ hücrelerinin büyümesine bağlı olarak artmasıdır.

Selülit tedavisi nedir?

Selülit tedavisi, portakal görünümü olarak da tarif edilen esasen bir dolaşım bozukluğu olan selülitin tedavi edilmesinde kullanılan protokoller bütünüdür. Selülit tedavisi ameliyat yardımıyla yapılabileceği gibi kişiye özel tedavi protokolü ile ameliyatsız olarak da yapılabilmektedir.

Selülit tedavisinde hangi uygulamalar kullanılır?

Selülit tedavisinde birden fazla yöntem kullanılabilmektedir. Bu yöntemlerden biri Vaser Liposuction yöntemidir. Genel veya lokal anestezi ile yapılan Vaser Liposuction yönteminde cilt altı katmanlarda biriken ve çukurlu görünüme neden olan yağ doku ultrasonik ses dalgaları ile tahrip edilip özel ince bir kanülle vücuttan dışarı alınır. Önceki yıllarda bu yöntemin uygulama dönemi sonrasında çukurlu görünümü derinleştirdiği söylenmekle birlikte günümüzde Bodytite uygulaması ile birlikte kombine olarak yapıldığında hastadan hastaya değişmekle birlikte etkin sonuçlar alınabilmektedir. Vaser Liposuction ile yağlara müdahale edilirken Bodytite ile cilt sıkılaştırılır. Böylelikle yağ tahribatı yapılan yerlerde yeni çukurluklar oluşması önlenebilir.

Söz konusu selülit tedavisi olunca bir diğer yöntem de Akustik Ses Dalga Terapisi olarak bilinen AWT yöntemidir. Selülit denince adeta ilk akla gelen tedavi yöntemi olan AWT uygulaması, klinik ortamda seanslar halinde yapılan ameliyatsız bir yöntemdir. Doğru hasta seçimi ve hastanın ihtiyaçlarına uygun hazırlanan tedavi protokolü ile AWT sayesinde selülit problemi geride bırakılabilmektedir. 6 ila 10 seanslık tedavi paketleri şeklinde uygulanan AWT uygulaması, ağrısız ve sızısız bir uygulama olmakla birlikte işlemden sonra hastalarımız rahatlıkla sosyal hayatlarına dönebilir, günlük rutinlerine kaldıkları yerden devam edebilirler.

Selülit tedavisi ağrılı bir işlem midir?

Akustik ses dalga terapisi (AWT) ile yapılan selülit tedavisi ağrısız ve acısız bir tedavidir. Hatta uygulama esnasında özel AWT cihaz başlığı cilde sıfırlanarak mekanik hareketlerle cilde ses dalgası gönderdiği için işlem esnasında hastalarımız masaj yapılıyor hissi ile işlemi tamamlarlar.

Vaser Liposuction ve Bodytite kombinasyonu ile yapılan uygulamalarda ağrı ve acı minimaldir. Bununla birlikte hissedilen ağrı, ağrı kesicilerle rahatlıkla kontrol altına alınabilmektedir. Ancak bu yöntemde hastaların birkaç gün istirahat etmesi gerekmektedir. AWT uygulamasında olduğu gibi işlem sonrası hemen sosyal hayata dönülmez.

Selülit tedavisi kaç seansta tamamlanır?

Yağ alımı ile yapılan selülit tedavilerinde uygulama alanına göre işlem süresi değişiklik göstermektedir.

AWT ile yapılan selülit tedavisinde ise kişinin ihtiyaçları doğrultusunda 6 ila 10 seanslık tedavi paketleri uygulanmaktadır. Haftada 1 ya da 2 seans olmak koşulu ile 3-4 hafta toplam 6-10 seansta tamamlanabilir. Seanslar ortalama 20-60 dakika sürer.

Selülit tedavisi ile hangi uygulamalar kombine olarak yapılabilir?

İster ameliyatlı ister ameliyatsız olsun selülit tedavisi, seçilen yöntem doğrultusunda birçok uygulama ile birlikte güvenilir ve konforlu şekilde kombine olarak yapılabilmektedirler.

Ameliyatsız estetik uygulamalar dendiğinde pek çok kişinin aklına ilk olarak yüz bölgesine yapılan i..

Gün geçmiyor ki medikal teknolojiler daha da ileriye taşınmasın, ameliyatsız estetik uygulamalar dah..

Neredeyse tüm kadınlar portakal kabuğu selülit görünümünden fazlasıyla şikayetçidir. Emtone, kadınla..

Zerona; Günümüz gelişen medikal teknolojileri sayesinde artık dirençli bölgesel yağlar, selülit görü..