Yüz Germe Ameliyatı; Cildimiz yaş almaya başladıkça elastikiyetini kaybeder. Cilt altı dokuların eriyip deforme olmaya başlamasıyla cilt altında boşluklar oluşmaya başlar. Yer çekiminin ve cilt altı dokuların kayıpları nedeniyle cildimiz gevşemeye, zamanında müdahale edilmezse de sarkmaya meyilli hale gelerek bizleri olduğumuzdan çok daha yaşlı ve çökmüş gösterir.

Yaş almaya bağlı olarak olarak cildimiz deforme olduğunda ve cilt altı dokularda özellikle yağ yastıkçıklarında deformasyon meydana geldiğin dolgu ve botoks uygulamaları ilk etapta daha genç görünmek için yeterli olur. Ancak özellikle 50’li yaşlardan itibaren bu tür ameliyatsız uygulamalar yetersiz kalabilmektedir. Bu noktada da germe ameliyatı denince ilk akla gelen operasyonlardan biri olan yüz germe ameliyatları yapılır.

Yüz Germe Estetik Ameliyatı nedir?

Yüz germe ameliyatı; tam teşekküllü bir hastanede genel anestezi altında yapılan operasyon sonrası hastaların bir gün hastanede kalmasını gerektiren bir işlemdir. Bu Ameliyatta amaç; cilt altı dokular ve kaslardaki deformasyonların giderilip sarkan fazla yüz derisinin alınmasıyla daha gergin ve genç bir görünüm elde edilmesidir.

Yüz Germe Estetik Ameliyatına Neden İhtiyaç Duyulur?

Yüz germe estetik operasyonuna ihtiyaç duyulmasının başlıca nedeni deforme olmuş cilt altı dokular ve sarkıp yüz formunu bozan fazla cilttir. Cildimiz yaş almaya bağlı olarak sarktıkça, özellikle yanak bölgesinden itibaren yüz formumuzda bir bozulma başlar ve akabinde gençliğin ideal simgesi olarak kabul edilen V yüz şekli, kare bir hal alır. Bu durum da kişinin olduğundan çok daha yaşlı ve çökmüş görünmesine neden olur.

Günümüzde cilt gevşeme ve sarkmaları için başta radyofrekans olmak üzere birçok farklı enerji bazlı medikal cihaz bulunmaktadır. Ancak bu cihazların büyük bir kısmı, ciltte kısmı bir toparlanma sağlar. Bu nedenle ileri derecede cilt sarkmaları için ideal yöntem, hastadan hastaya değişmekle birlikte genellikle germe ameliyatlarıdır.

Yüz Germe Ameliyatı İçin Yaş Sınırı Var mıdır?

Alt yaş sınırı bulunmamak birlikte günümüzde genellikle 50 yaş üstü hastalar tarafından tercih edilmektedir. Bu yaşa kadar olan cilt gevşemelerinde çoğu zaman Profound RF uygulaması yeterli gelmektedir. 50’li yaşlardan itibaren ciltte kollajen üretimi ciddi şekilde azaldığı için ciltte gevşeme ve sarkmaların oranı artmaktadır.

Yüz Germe Ameliyatı Hazırlık Süreci

Yüz germe ameliyatı hazırlık süreci gerektiren bir operasyondur. Ortalama 3 -4 saat süren yüz germe ameliyatında hastanede bir gün kalmak gerekir. Bu nedenle operasyon öncesinde sizinle beraber kalacak refakatçinizi belirlemek iyi bir seçenektir. Bununla birlikte operasyondan yaklaşık 10 gün önce kan sulandırıcı hapları ve hazır iğne şeklinde olan ilaçları bırakmanız gerekmektedir. Yüz germe ameliyatı güvenilir ve konforlu bir operasyon olmakla birlikte ameliyattan önce kan sulandırıcı ilaçların, bu ilaçları reçete eden doktorun kontrolünde bırakılması gerekmektedir.

Bir diğer yapılması gereken hazırlık ise sigara kullanımına ameliyattan yaklaşık 10 gün önce ara verilmesidir. Sigara, ciltteki hücre yenilenmesini yavaşlattığı için iyileşme sürecini geciktirebilmektedir. Bu nedenle operasyon hazırlık döneminde sigara kullanımına ara verilmesi iyi bir seçenektir.

Yüz Germe Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Yüz germe ameliyatında yaygın inanışın aksine sadece cilt gerilip gevşeyip sarkan fazla deri alınmaz. Operasyonda cilt altı bağ dokulara ve kaslara da müdahale edilerek cildin her katmanında yeniden şekillendirme yapılır. Sarkıp gevşeyen dokular olması gereken yere taşınır akabinde cilt gerilerek arta kalan fazla deri alınır. Yüz germe ameliyatında büyük kesiler söz konusu değildir. Saç diplerinden veya kulak arkasından yapılan 2 cm’lik kesiler aracılığıyla operasyon sürdürülür.

Yüz germe ameliyatı kendi içerisinde tam yüz germe, orta yüz germe ve mini yüz germe ameliyatı olarak ayrılır.

Tam Yüz Germe Ameliyatı

Tam yüz germe ameliyatı tam teşekküllü bir hastanede genel anestezi altında yapılır ve yaklaşık 3-4 saat sürer. Tam yüz germe ameliyatında cilt altı kas ve bağ dokular toparlanır, yağ yastıkçıkları yeniden biçimlendirilir ve germe işlemi sonrası fazla deri alınır. Bu operasyon sonrası çene hattı belirginleşir, yanaklar olması gereken yere tekrar taşınır ve ihtiyaç halinde boyun kontörü toparlanır.

Orta Yüz Germe Ameliyatı

Genel anestezi altında yapılan orta yüz germe ameliyatında ağız içerisinden ya da alt göz kapağının iç kısmından kesi yapılır. Yanaklardan Nazolabial çizgilerin olduğu kısma kadarlık bir bölümü kapsayan orta yüz germe operasyonu sonrası elmacık kemikleri, yanaklar ve ağız çevresinde daha gergin ve genç bir görünüm elde edilir.

Mini Yüz Germe Ameliyatı

Mini yüz gere ameliyatı veya bilinen bir diğer adıyla mini face-lift, yukarıda saydığımız yüz germe operasyonlarının adeta sadeleştirilmiş halidir. Alt yüz, yanaklar ve gıdının toparlanarak daha genç bir görünüm elde etmeyi amaçlayan mini yüz germe ameliyatında iyileşme süresi hızlı ve kısadır.

Yüz Germe Ameliyatı Hangi Uygulamalarla Kombine Olarak Yapılabilir?

Yüz germe ameliyatı konforlu ve güvenilir bir operasyondur. Göz kapağı estetik ameliyatları, dudağa yağ enjeksiyonu gibi birçok operasyonla kombine şekilde yapılabilmektedir. Söz konusu kombine operasyonlar olunca en çok sorulan sorulardan biri de yüz germe ve burun estetiği operasyonlarının beraber yapılıp yapılamayacağıdır. Teknik olarak bu iki operasyonu beraber yapmak mümkündür ancak gerek şişlik ve morluklar gerekse iyileşme süreci düşünülürse bu operasyonların kombine şekilde yapılmaması tercihimizdir.

Yüz Germe Ameliyatı İyileşme Süreci

Operasyon sonrası hastalarımız hastanede 1 gün kalır. Yaklaşık 7 ila 10 gün sonra da toparlanma sağlayarak sosyal hayata dönebilirler. 1 ay sonra iyileşme süreci tamamlanmakla birlikte cildin kendini toparlaması ve yeni yüz şeklinin son halini alması yaklaşık 4 ila 6 ay içerisinde gerçekleşmektedir.

Kilo değişimlerinden en çok etkilenen bölgelerin başında gelen gıdı bölgesi, maalesef spor ve diyetl..

Mini Yüz Germe; Yaş almaya bağlı olarak özellikle 30’lu yaşlardan itibaren cildimizde kollajen üreti..

Kök Hücre Nano Yağ Enjeksiyonu; Kök hücre tedavileri her geçen gün sağlık alanında farklı bir branşt..

Ben Alma Ameliyatı; Günümüzde ben alma, ameliyatlı ya da ameliyatsız yöntemlerle yapılabilmekle birl..