Karın Germe Ameliyatı; Kilo değişimleri, hamilelik, yaşlanmanın getirisiyle cildin elastikiyetini kaybetmesi derken günün sonunda karın bölgesinde pek çok deformasyon meydana gelir. Spor ve diyetle toparlanması zor ya da pek mümkün olmayan bu deformasyonları geride bırakmanın etkin yolu, karın germe ameliyatlarıdır.

Karın germe ameliyatı nedir?

Karın germe ameliyatı, karın bölgesinde gevşeyip sarkan fazla derinin alınıp cilt altındaki karın kaslarının onarımının yapıldığı böylelikle düz ve fit bir karın görünümün elde edilidği, tam teşekküllü bir hastanede genel anestezi altında yapılan bir operasyondur. Hastanın ihtiyaçları doğrultusunda tam karın germe veya mini karın germe şeklinde yapılan karın germe ameliyatlarının iki çeşidinde de hastanın 1 gün hastanede kalması gerekir.

Karın germe ameliyatına neden ihtiyaç duyulur?

Başta bariatrik ameliyatlar olmak üzere aşırı kilo değişimi, hamilelik, kullanılan ilaçlar, hareketsiz yaşam ve cildimizin zamanla elastikiyetini kaybetmesiyle karın bölgemizde deformasyonlar meydana gelir. Genişleyip çatlayan cilt, zamanla gevşeyip sarkmaya başlar. Karın kaslarının da deforme olmasıyla karın bölgesi, estetik ve fit bir görünümden uzak, sarkık bir hal alır. Egzersizlerin yetersiz kaldığı bu durumlarda karın germe ameliyatlarına başvurulmaktadır.

Karın germe ameliyatı için yaş sınırı var mıdır?

Karın germe ameliyatı sağlık ve güzelliği bir arada barındıran bir estetik operasyondur. Birçok estetik ameliyatta olduğu gibi söz konusu karın germe ameliyatı olduğunda da hastaların 18 yaşını doldurmuş olmaları gerekmektedir.

Karın germe ameliyatı hazırlık süreci nasıl olmalıdır?

Karın germe ameliyatı ciddi ve kapsamlı bir operasyondur bu nedenle de titiz bir hazırlık sürecine ihtiyaç duyar. Operasyon öncesinde, konsültasyon muayenesi esnasında hastalarımızın kullandıkları tüm ilaçları bize bildirmeleri ve bizimle detaylı bir tıbbı geçmiş paylaşmaları gerekmektedir. Anestezi almaya engel bir sağlık problemleri olup olmadığının tespit edilmesi gerekmektedir.

Tıbbi geçmişin yanı sıra karın germe ameliyatı olacak hastamız eğer kan sulandırıcı haplar veya hazır enjeksiyonlu kan sulandırıcı iğneler kullanıyorlarsa bu ilaçları kendilerine reçete eden doktorun bilgisi dahilinde ameliyattan 10 gün önce bu ilaçları bırakmakları gerekmektedir.

Karın germe ameliyatına hazırlanırken alınacak bir diğer önlem ise sigara kullanımıdır. Sigara, içeriği nedeniyle hücre yenilenmesini dolayısıyla kişinin iyileşme sürecini yavaşlatmaktadır. Bu nedenle operasyondan yaklaşık 10 gün önce sigaranın bırakılması ve iyileşme döneminde de sigara kullanılmaması önemlidir.

Karın germe ameliyatı ister tam karın germe ister mini karın germe olsun hastanede bir gün kalmayı gerektiren bir operasyondur. Her ne kadar hastane ekibimiz daima yanınızda olacak ve tüm ihtiyaçlarınızı giderecek olsa da bazen hastalar kendilerini daha iyi hissetmek için yakın çevrelerinden bir refakatçiye ihtiyaç duyarlar. Operasyon hazırlık sürecinde refakatinizi belirlemeniz, kendinizi daha rahat hissetmeniz açısından önemlidir.

Karın germe ameliyatı

Karın germe ameliyatı iki farklı şekilde yapılmaktadır. Birincisi tam karın germe, diğeri ise daha dar kapsamlı olan mini karın germe ameliyatıdır.

Her iki ameliyat da tam teşekküllü bir hastanede genel anestezi altında yapılır. Tam karın germe ameliyatı ortalama 3 saat sürerken mini karın germe ameliyatı yaklaşık 1,5 saatte tamamlanabilmektedir.

Tam karın germe veya mini karın germe tekniklerinden hangisinin kullanılacağına konsültasyon muayenesi sırasında hastanın ihtiyaçları, vücut yapısı ve maruz kaldığı deformasyonun şiddetine göre karar verilir.

Karın germe ameliyatında göbek bölgesinde iç çamaşır izi dediğimiz hatta bir kesi açılır. Bu kesi akabinde ilk etapta gevşeyip deforme olan karın kasları onarılır ve gerginleştirilir. Akabinde cilt altı dokulara müdahale edilir. Karnın iç kısmındaki onarım tamamlandığında, karın cildi gerilir ve germe sonucu ortaya çıkan fazla deri cerrahi olarak alınır. Eğer yapılan işlem tam karın germe operasyonuysa yani çıkarılan deri fazla, kas onarımı yoğunsa gerilen cilt sonrası göbek deliği olması gereken yere tekrar taşınır. Ardından aynı iç çamaşır izi hattından hastaya dikiş atılarak hasta kapatılır.

Mini karın germe ameliyatları daha dar kapsamlı olduğu ve adeta sadeleştirilmiş karın germe ameliyatı diyebileceğimiz bir teknik olduğu için bu teknikte göbek deliğine müdahaleye gerek yoktur ve operasyon için iç çamaşır iz hattında yapılan kesi çok daha minimaldir.

Operasyondan sonra dikişlere ek olarak ödemi ve şişmeyi azaltmak için karın bölgesi baskılı şekilde sargılanır ve ameliyat tamamlanır.

Karın germe ameliyatı başka uygulamalarla kombine olarak yapılabilir mi?

Karın germe ameliyatları birçok operasyonla kombine olarak yapılabilmekle birlikte en sık kombinasyon Vaser Liposuction ve Meme Büyütme operasyonlarıdır. Genel anestezi altında yapılan bir operasyon olduğu için diğer vücut estetiği uygulamaları ile aynı anda yapılması hem hastanın bir kereye mahsus anestezi almasını sağlar hem de iyileşme süreleri paralel olduğu için kombine bir operasyon sonrasında iyileşme süresi tamamlanınca vücutta bütünsel bir güzellik ve estetik bir görünüm elde edilmiş olur.

Meme estetiği ve Vaser liposuction uygulamalarının yanı sıra karın germe ameliyatları, çeşitli yağ enjeksiyonları ile birlikte de yapılabilmektedir.

Karın germe ameliyatı sonrası hastanede kalmak gerekir mi?

İster tam karın germe isterse mini karın germe tekniği kullanılmış olsun hastaların ilk 24 saati müşaade altında ve konforlu şekilde geçirmesi önemlidir. Bu nedenle operasyondan sonra hastanede 1, yapılan işlemin kapsamına ve hastanın durumuna göre 2 gün kalmak gerekebilmektedir.

Karın germe ameliyatı mı yoksa Liposuction mı?

Söz konusu fit bir görünüm olunca hastaların en çok aklını karıştıran işlemlerden biri de ihtiyaçlarının karın germe ameliyatı mı yoksa liposuction işlemi mi olduğudur. Öncelikle şunu söylemekte fayda görüyoruz her iki operasyon da zayıflama değil vücut şekillendirme operasyonlarıdır. Vücut hatlarının orantılandığı yeni bir vücut formunun hastaya kazandırıldığı operasyonlar tekil olarak yapılabildiği gibi hastanın ihtiyaçları doğrultusunda kombine olarak da yapılabilmektedir. Bununla birlikte eğer hastamızda cilt gevşemesi ve hatta sarkması söz konusuysa, karın kasları deforme olmuşsa doğru tercih karın germe ameliyatıdır. Eğer karın bölgesinde dirençli yağlar söz konusuysa ciltte bir sarkma söz konusu değilse o zaman Liposuction uygulamasının tercih edilmesi gerekir. Ancak dediğimiz gibi nihai karar konsültasyon muayenesi esnasında hastaların ihtiyaçları doğrultusunda belirlenmektedir.

Karın germe ameliyatı iyileşme süreci

Karın germe ameliyatı genel anestezi altında yapılan kapsamlı bir operasyondur. Fazla cildin alınması, içeriden karın kaslarının onarılması ve yeniden şekillendirilmesi gibi detayları kapsayan karın germe ameliyatında operasyon süresi kullanılacak yönteme göre 1,5 ila 3 saat arasında değişiklik gösterir.

Hastalar 1 veya duruma göre 2 gün hastanede misafir edilir.

7 ila 10 gün içerisinde hastalarımız toparlanmaya ve sosyal hayata dönmeye başlarlar. 1,5-2 ay sonunda hastalarımız hafif sporlara başlayabilirler.

Karın germe ameliyatında iç çamaşır izi dediğimiz hatta ince bir iz kalmaktadır. Ameliyat kesisinin yapıldığı bu alan ilk günlerde kırmızı, mor olmakla birlikte zamanla soluklaşmakta 1 yılın sonundaysa büyük oranda cildinizin renk tonunu almaktadır.

Hamilelik dönemi sonrası karın germe ameliyatı ne zaman yapılmalıdır?

Hamilelik döneminde alınan kilolar, cildin genişlemesine bağlı oluşan cilt çatlakları ve ciltteki gevşeme ve sarkma, spor ya da diyetle gitmesi pek mümkün olmayan deformasyonlardır. Meydana gelen bu deformasyonların etkin sonucu olan karın germe ameliyatı, hastalarımızın emzirme dönemi tamamlandıktan sonra başvurmaları gereken bir operasyondur.

Mini karın germe ameliyatı nedir? Mini karın germe ameliyatı, tam karın germe ameliyatının daha sad..

Yağ Enjeksiyonu; Genç ve dinamik bir görünüme sahip olmamızın etkeni sadece gergin bir cilt değildir..

Vaser Liposuction; Düzenli spor ve diyet vücudumuzu belirli bir oranda biçime, şekle soksa da direnç..

Kol Estetiği; Aşırı kilo değişimleri, genetik faktörler, yaşamsal alışkanlıklar ve yaş almaya bağlı ..